Jag har en klass som implementerar ISerializable, eftersom jag behöver serialisera den till binärform. Du borde kunna använda XML serialisern. Vad får du för problem? Nyttjar du Hashtables i properties eller som metodretur? i så fall kan du inte seralizera dessa. Annars bör det gå utan problem. Jag lyckades använda "vanliga" XML serialiseringen, hade slarvat lite. Du kan ju bygga en egen Formatter.XML medhjälp av serialiseraren du använder :-) Serialisering till XML för ISerializable?
Utöver detta vill jag även serialisera den till XML, för att få en lättöverskådlig, läsbar fil.
Naturligtvis kan jag använda SOAP-formattern, men jag vill av flera skäl undvika detta.
Det mest naturliga känns som det hade varit att MS hade tillhandahållit en Formatters.XML som gjorde precis detta, men det finns inte.
Det fungerar inte heller att bara köra på med XML-serialiseringen "som vanligt" - det verkar som om serialiserings/deserialiseringsmetoderna som ISerializable definierar inte är kompatibla.
Hur löser jag problemet på enklaste sett?
Finns det kanske ngn hemmaknackad Xml serialiserare som fungerar med ISerializable interfacet?
Det känns lite onödigt och omständligt att för hand läs/skriva XML-strömmen när interfacet redan definierat vilka medlemmar som ska serialiseras/deserialisas.
Tack så länge! Sv: Serialisering till XML för ISerializable?
Vad vill du uppnå med att serialisera? Är syftet att bara kunna se objektets interfaxe o signaturer?
mvh JohanSv:Serialisering till XML för ISerializable?
Hade väl hellre sett en Formatter.XML så jag kan använda samma definition för de olika serialiseringarna, men det här duger oxå.Sv: Serialisering till XML för ISerializable?
Mvh Johan