Hej kunde inte komma på någon bra rubrik till detta så jag hoppas att rätt personer hittar in här och kan hjälpa mig ändå. Kan med en gång säga att det inte kommer gå om du inte ändrar säkerhetsnivån för användarna som nyttjar ex Internet Explorer, inget att rekomendera. Göra Plugin till asp.net sida
jag har en fundering. Jag har en ASP.Net sida där man kan ladda upp lite bilder. Jag har exakt samma program i en Windows version, men där kan man även skanna in bilder.
Om jag vill använda skanning i webben hur ska jag då gå till väga.
Kan man göra så att när användaren klickar på "skanna" så första gången får man upp att ett program som man måste ladda hem och nästa gång som de klickar på "skanna" så öppnas det programmet automatiskt.
Vill gärna få lite synpunkter på hur man ska tänka, vilka nackdelar det finns osv..
Kommer köra asp.net 2.0 om det gör någon skillnad.
Tacksam för all hjälpSv: Göra Plugin till asp.net sida
Ang ASP .Net 2.0 så vet du om att du inte för göra skarpa saker med en va? släppet av 2an beräknas någon gång runt eller efter september.
Du kan ju bygga en active-x dock som du använder i IE som kan hantera scanning o ev skicka bilden över nätet, antar att det är så du vill göra? Om inte så kan du ju lika gärna göra så att de tar ner programmet kör programmet från datorn. Finns det någon anledning att du vill köra det via IE? eller rättare sagt starta det via IE?
Mvh Johan