Som rubriken säger får det här meddelandet när jag försöker köra en ASPX-sida gentemot en Accesdatabas (XP Pro, ej SP2): Låter som det är något fel med system-databasen... Hur ansluter du till databasen? Kopplingssträng? Det där låter som du har access igång redan. Då kommer du inte från programmet att kunna ansluta mot databasen eftersom Access låser alla databaser exklusivt som är öppna. Stämmer det? Pelle: Det kan stämma. Hur vet jag om databasen redan körs? Jag har alltså inget fönster med Acces öppet. Password är när man lägger till användare i systemdatabasen, vilket jag antar att du inte har gjort... Gissar att det är såhär du borde göra istället: Tack, det verkar stämma bättre. Tyvärr uppstod ännu ett problem: "System.Data.OleDb.OleDbException: Det går inte att hitta installerbar ISAM" Ja, jag TROR att det är Jet 4.0-drivrutinen som saknas, du hittar den här: http://msdn.microsoft.com/data/downloads/updates/default.aspx Ursäkta min okunskap, men är det MDAC 2.8 Du menar? Den är installerad sedan tidigare. Även .NET Framework 1.0 ODBC Data Provider är installerad. Nej, Jet 4.0 SP8 som finns lite längre ner på sidan...“Error: Det går inte att starta programmet. Informationsfilen för arbetsgrupper
"Det går inte att starta programmet. Informationsfilen för arbetsgrupper saknas eller är exklusivt öppnad av någon annan användare."
Är det någon som vet vad det betyder och hur jag kan åtgärda problemet?Sv: “Error: Det går inte att starta programmet. Informationsfilen för arbetsgrup
/JohanSv:“Error: Det går inte att starta programmet. Informationsfilen för arbetsgrup
Sv: “Error: Det går inte att starta programmet. Informationsfilen för arbetsgrup
Johan: Koppligen är följande:
<script runat="server">
Sub Page_Load(Src as object, E as EventArgs )
Dim cn as new OLEDBConnection("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;DataSource=C:\path to db\projekt.mdb;Password=password;")
cn.Open()
label1.Text="Öppen"
cn.Close()
End Sub
</script>Sv:“Error: Det går inte att starta programmet. Informationsfilen för arbetsgrup
Dim cn as new OLEDBConnection("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;DataSource=C:\path to db\projekt.mdb;Jet OLEDB:Database Password=password;")
/JohanSv: “Error: Det går inte att starta programmet. Informationsfilen för arbetsgrup
Ska man tolka det som en felaktig eller saknad drivrutin?Sv:“Error: Det går inte att starta programmet. Informationsfilen för arbetsgrup
/JohanSv: “Error: Det går inte att starta programmet. Informationsfilen för arbetsgrup
Sv:“Error: Det går inte att starta programmet. Informationsfilen för arbetsgrup
/Johan