ASP.NET Hej, Det är precis som johan skriver, ett annat smidigt sätt om man leker med griddar är att göra enligt nedanstående: oj... glömt och tacka och stängaVill få länkar att trigga event vid Click för både iGridd och "vanliga" link lis
C#
VS-2003
Jag vill kunna få linkbuttons i en gridd at reagera på samma sätt som i button vid Click. Jag vill alltså få den att trigga ett event. Drar man bara ut en enskild LinkButton får man ju dess event genom att klicka på kontrollen
private void LinkButton1_Click(object sender, System.EventArgs e)
{
......
}
och kopplingen mellan delegat och händelse:
this.LinkButton1.Click += new System.EventHandler(this.LinkButton1_Click);
jag vill få denna metod att bli generell på något sätt för alla items i listan som är en länk. Detta gäller även för vanliga länkar eller i andra kontroller som hanterar länkar i en utloopad sekvens på en webb sida.
Jag är säker på att jag har fått detta att funka någon gång för 2 år sedan men jag fattar inte hur jag bar mig åt... eller drömde jag detta!!
Hjälp.. hur gjorde jag?Sv: Vill få länkar att trigga event vid Click för både iGridd och "vanliga" link
Om jag hänger med rätt så vill du att alla rader i listan skal gå mot samma event?
Detta kn du lösa genom att dynamiskt lägga till linkbutton o peka denna mot samma metod.
Mvh JohanSv: Vill få länkar att trigga event vid Click för både iGridd och "vanliga" link
<code>
<columns>
<asp:templatecolumn>
<itemtemplate>
<asp:linkbutton onclick="LinkButton_Click" runat="server" text="länk" />
</itemtemplate>
</asp:templatecolumn>
</columns>
...
protected void LinkButton_Click(Object sender, System.EventArgs e)
{
// gör ngt
}
</code>Sv: Vill få länkar att trigga event vid Click för både iGridd och "vanliga" link