Hej! Hej, Nja, Japp det vet jag, det är mer hanteringen av filobjekten jag är osäker på. Men jag skall kolla på IO objektetLäsa en logg på min sida
Jag har ett par loggar som som jag slulle vilja kunna läsa från min hemsida.
MIn tanke är att jag skall lista alla loggarna i en bestämd mapp i en listbox och sedan när jag klickar på den så vill jag kunna se den i på sidan.
Så hur fyller jag en listbox med filobjekt och sedan kan klicka på den för att läsa den
/TyronneSv: Läsa en logg på min sida
Använd System.IO namespacet där har du klassen Directory om jag inte mins fel, men denna kan du frå fram information om mappar och dess innehåll.
På så vis kan du få fram alla filer i din log mapp i en arraylist sedan är det bara att loopa genom dena och lägga till Listboxitems till listboxen. Sedan sätta att du automatiskt skall posta om vid något val. (om du vill ha det så.) Därefter fånga upp vilken du hade valt och hantera den på bästa sätt.
Mvh JohanSv: Läsa en logg på min sida
Inte som visar allt du kan göra.
Lättast är nog att du läser in dig lite på System.IO på msdn.microsoft.com för att se om något där
räcker för de krav du har.
ListBox antar jag att du använt förut så du vet hur man lägger till element där och plockar ut dess värden?
Mvh JohanSv:Läsa en logg på min sida
/Tyronne