Hej, Tack själva! Fredriks presentation var mycket intressant. Kul om det kan bli lite aktiviteter där man träffar andra utvecklare och lär sig nya saker! Det skall vi absolut fixa :-) Det är ju ett av alla syften. Swenug Göteborg ASP .Net 2.0 presentationen
Igår hade jag (Johan Normén), Joachim Rossberg och min bror (Fredrik Normén) premiär för SweNug Göteborg.
Det kom ca 20 personer till föreläsningen och föreläsare var Fredrik Normén ämnet handlade om ASP .Net 2.0
Jag tycker presentationen och kvällen i sin helhet blev rätt lyckad för att vara en första gång.
Vilket vi får tacka alla besökare för, utan er hade det inte blivit nått.
Det hela började med att Joachim presenterade historian kring varför ett SweNug i Göteborg, samt en kort presentation vilka vi är och våra framtida planer.
Fredrik gick genom de mer större och grundläggande kontrollerna i Asp .Net 2.0 samt lite andra nya funktioner så som Profilhanteraren, utökad funktionalitet för språkstödshantering, Användare och Roller-stödet. För er som vill läsa mer om .Net kan besöka Fredriks blog på:
http://fredrik.nsquared2.com
Även jag har skrivit lite grann om .Net 2.0 vilket ni kan hitta på:
www.nsquared2.net/johan
En Beta2 beräknas komma inom 3 veckor där det även kommer att läggas upp ansökan för Go-Live. En licens man måste ha för att kunna producera .net 2.0 lösningar.
Färdiga versionen beräknas komma någon gång i september.
Jag rekommenderar starkt att man redan idag tar en titt på de större förändringarna i .Net 2.0, dels för att redan nu kanske kunna ha migrationstankar klara samt kanske se om det kan vara lönt att vänta på .net 2.0 innan man påbörjar ett nytt projekt i .Net 1.* idag.
Ni kan hitta mer information om .Net 2.0 samt Visual Studio 2005 på:
msdn.microsoft.com/vs2005
Nästa steg för oss är att registrera SweNug Göteborg hos Ineta och därefter planera in framtida presentationer. Vi har sagt att vi skall försöka ha 5 presentationer pär år. Inriktningen är .net i allmänhet.
Vi skall även försöka ha en lite större aktivitet en gång pär år. Vi testar nu via SweNug Stockholm med en Arkitektur Summit i Göteborg, en tvådagarsaktivitet.
<ur:http://www.swenug.com/Community/Events/79.aspx>
Om detta blir lyckat kommer vi troligen försöka ha en sådan aktivitet varje år. Kommer att bli superb tror jag. :-)
Till er som kom på Premiären önskar vi ett stort tack ni som ville komma men inte kunde, det blir fler presentationer i framtiden. Vi hoppas alla att vi återigen får se era ansikten samt nya. Ni får självklart ställa frågor om ni har några funderingar. Jag kan skicka ut våra adresser till dem som vill ha.
En hemsida för SweNug Göteborg kommer även att tas fram. Mer info om detta kommer.
Vi tackar för oss och hoppas ni börjar leka mera med Asp .Net 2.0 ;-)
Mvh SweNug GöteborgSv: Swenug Göteborg ASP .Net 2.0 presentationen
/JohanSv:Swenug Göteborg ASP .Net 2.0 presentationen
Mvh Johan