.. vill jag ska göra samma postback som när jag trycker på knappen bredvid. (Sök knapp) Händer det ofta att en användare slickar på din knapp? ;) Du kan också testa att bara lägga följande rad i Page_OnLoad; Koolt, ska pröva den sista där! Jens beskriver ovan Page.RegisterHiddenField("__EVENTTARGET", SearchButton.ClientID); Mathias: Stämmer bra...Enterslag på en textbox
Ganska basal fråga, men jag har glömt var jag hittar referensen där det står hur jag ändrar detta.
Har för mig att det var med hjälp av:
Textbox1.attributes.add("onlick", "något javascript som")
Någon som har i huvudet?Sv: Enterslag på en textbox
Det ska väl gå automatiskt om du bara har en <FORM> med en textbox och en knapp. Det gör det iallafall för mig.
Har dock för mig att andra har haft problem med detta som fungerade utmärkt i ASP/HTML, testa att söka lite i forumet.Sv: Enterslag på en textbox
Page.RegisterHiddenField("__EVENTTARGET", SearchButton.ClientID);Sv:Enterslag på en textbox
Men jag har för mig att det räckte med något i stil med:
txtSearchField.text.attributes.add("onkeypress", "if e.keyCiode=13 {}")
PussSv:Enterslag på en textbox
Men detta hjälper väl inte om man har flera textboxar som har olika submitknappar? Då måste man väl göra som i det längre exemplet?Sv: Enterslag på en textbox
Rickard: Du måste nog referera till "event" för att det ska funka med Netscape/Mozilla. Funkar även med IE, men parametrarna har olika namn; "keyCode" för IE-kompatibler och "which" för Netscape och dess avarter.