Hej! 1. Nej, det är inte lönt att bygga statiska html-sidor, då tappar du finessen med dynamiska sidor. 1. Jag menar att bygga en html sida ifrån dynamiskt data. Hej igen Päringe,Skapa fil eller använda mallsida i publiceringssystem?
Har några statiska sidor som skall göras om till databasdrivna sidor.
Kommer de databasdrivna sidorna att bli svårare att hitta i sökmotorerna?
Har ett litet publiceringssytsem som jag byggt.
Är det lönt att bygga om systemets så att man skapar en html fil varje gång man ändrar något i admin.
Blir det såpass mycket bättre i sökmotorerna att det är lönt att bygga om ??
Blir ju lite bökigt att skapa massa filer istället för att ha en mall sida.
Vad har ni för erfarenheter av detta?
Verkar som om de flesta publiceringssystem använder mallsidor som anropas av parametrar.Sv: Skapa fil eller använda mallsida i publiceringssystem?
2. Sökmotorn google godkänner ...?id=1, vilket inte de andra gör
3. Erfarenhet är bygg en mallsida och ändra datat dynamiskt.Sv:Skapa fil eller använda mallsida i publiceringssystem?
Jag har alltså reda ett dynamiskt upplägg. Men kan det vara bra att utifrån det dynamiska datan skapa en html fil som finns fysiskt och inte bara ha en fil som har datan i databasen, för att sökmotorer lättare skall hitta till sajten.
Eller är detta onödigt?Sv: Skapa fil eller använda mallsida i publiceringssystem?
Som jag ser det är det onödigt. För att öka träffarna via sökmotorn bör du istället koncentrera dig på att ha url:er likt, www.pellesoft.se/forum/177051 istf www.pellesoft.se/forum/edit.aspx?msgid=177051. På det sättet klarar fler robotar att söka sig ner i materialet.
På pellesoft används inte denna teknik men söker man ordet pellesoft får man i alla fall över 14000 träffar trots att det är 70 unika sidor på sajten så bevisligen fungerar de flesta sökmotorer rätt bra ändå.