Jag har en sida där jag programatiskt laddar in två st. UC:s. Du får deklarera ett event i UC A och låta det tas hand om i din Sida. Ja, jag har försökt det. Det är inte så att eftersom du kör allt på samma sida så laddas din UCT-B om hela tiden eftersom det troligen blir en postback och därför luras du tro att det inte fungerar? Nää, det har ju iof inte med saken att göra.Sida med usercontrol
En av dessa, låt oss kalla den A innehåller två radioknappar.
Den andra innehåller en datagrid, kallar den B.
När en av radioknapparna klickas på så körs ett event som jag vill ska byta UC B till en annan UC... nämligen C. Just nu sparas värdet i en Session.
Detta får jag inte till, kan man på "sidan" kolla eller hooka ett event som sker på UC A för att köra inladdning av UC B eller C direkt.
Problemet är ju att UC laddas efter "sidan".
Eller måste man göra om det och använda querystring (vilket jag vill slippa) för att komma åt detta direkt i Page_Load på "sidan"Sv: Sida med usercontrol
//Mikael SandSv:Sida med usercontrol
Måste ha gjort nåt galet för det händer inte mycket.
Deklarerade
<code>
Protected WithEvents vl as ucOptions 'UC klassens namn
</code>
Har följande funktion
<code>
Private Sub vl_ViewClicked(ByVal s As Object, ByVal e As EventArgs) Handles vl.ViewClicked
Response.Write("<br>afasf<br>")
End Sub 'vl_ViewClicked
</code>
UC:n ser ut så här
<code>
Public Event ViewClicked As EventHandler
</code>
Men funktion för knapptrycket
*Är väl nåt fel med hur jag hantarar eventargs men vad
<code>
Sub r_clicked(ByVal s As Object, ByVal e As EventArgs)
Dim id As String = s.id
Dim args As New CommandEventArgs("ViewClicked", id)
RaiseEvent ViewClicked(Me, args)
End Sub 'r_clicked
</code>Sv: Sida med usercontrol
Sv:Sida med usercontrol
Vill bara få eventet att trigga i första läget, enl. koden jag postade.
Får jag min Response.Write("<br>afasf<br>") att synas så kan jag sköta UC:n där eller hur.
En annan sak, jag lade en breakpoint vid RaiseEvent och den stannar där i alla fall.
Men som sagt var, jag får den inte att köra vl_ViewClicked.