Jag har en webform listbox med ett antal filnamn (logfiler i textformat). Det enda som jag kommer på skulle fungera var att det finns någon alternativ mime-type som skulle få webbläsaren att dra igång ett externt program istället. Jag hoppades kunna använda funktionalitet i webläsaren. Om man ger den en länk till en zip eller så, kommer ju "Spara som" dialogen och den laddar hem filen. Hittade fram till följande: Se till att du lägger till en override på Render-metoden. Ha sedan en flagga i klassen som kan ändras. Beroende på flaggans värde anropas basklassen Render-metod eller inteLadda hem filer från servern
Efter att ha valt en eller flera skall ett klick på en Button ladda hem de markerade filerna och spara dem lokalt (för senare analys av annat program).
Med en vanlig länk öppnas filerna i webläsaren, jag vill ju inte byta sida utan bara spara dem och kanske visa nån progressbar under tiden.
Tacksam för hjälp att komma på rätt spår.Sv: Ladda hem filer från servern
För själva nedladdningen måste du skriva ett eget program som sköter nedladdningenSv:Ladda hem filer från servern
Likaså om man högerklickar på länken.
Det är denna funktionalitet jag vill komma åt kodstyrt.Sv: Ladda hem filer från servern
<code>
Private Sub btnDownLoad_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnDownLoad.Click
Dim sPAID As String = Left(lstPAs.SelectedValue, InStr(lstPAs.SelectedValue, ":") - 1)
Dim sFilePath As String = App_Path() & "padata\" & sPAID & "\" & lstFiles.SelectedValue
If Not sFilePath Is Nothing Then
If File.Exists(sFilePath) Then
Try
Dim sFileName As String = Path.GetFileName(sFilePath)
Response.Clear()
Response.ContentType = "application/octet-stream"
Response.AppendHeader("Content-Disposition", "attachment; filename=""" & _
sFileName & """")
Response.Flush()
Response.WriteFile(sFilePath)
Catch ec As Exception
lblDebug.Text = ec.StackTrace()
End Try
End If
End If
End Sub
</code>
som fungerar utmärkt men lite för bra,
Önskad (text-)fil sparas hos klienten men själva aspx-sidan har appendats i filen.
Hur undvika detta ?Sv:Ladda hem filer från servern