Jag har en rutin som skapar en ny post i en tabell. Direkt efter att posten är sparad har jag en annan rutin som läser poster från samma tabell. Den nya posten borde vara med i detta urval men är det inte. Om jag bryter programmet i rutinen som läser posterna och sedan klickar på F5 för att fortsätta kommer den nya posten med i urvalet helt korrekt. Det verkar alltså som om programmet går för snabbt för att hinna få med den nya posten. Finns något kommando för att säkerställa att jag verkligen får med alla poster? trycker du F5 är det troligare att sidan ligger cachad. Testa på sista raden att skriva: Nej det hjälper inte, dvs det blir samma sak. Jag får inte med den senaste posten. Den får jag bara med om jag avbryter programmet och klickar continue. Om jag tar bort en post med ett annan procedur och läser om från tabellen då får jag med den nya posten. Vad använder du för databas? Kan det vara samma problem som här? Hejsan Johan!Uppdatering av databas
ClaesSv: Uppdatering av databas
response.redirect(request.url.tostring,true)
och se vad som händer när du sparar - visas det då?Sv:Uppdatering av databas
ClaesSv: Uppdatering av databas
http://www.pellesoft.se/communicate/forum/view.aspx?msgid=178178&forumid=21&sum=0
/JohanSv:Uppdatering av databas
Det är säkert samma problem för jag använder Access. Förslaget att stänga och öppna connectionsen funkar inte. Det gör det däremot att bara använda en connection som jag öppnar i Page_load och sen behåller öppen. Jag får göra det helt enkelt även om jag helst vill öppna och stänga dem i respektive procedur.
Tack för hjälpen!
mvh Claes