Har fastnat på detta som antingen är klurigt eller mycket enkelt så att man inte ser det uppenbara: ASp .net 2.0 kommer ha ett smidigt stöd för att ev lösa detta. Callback scripts. Dock är det inte så lätt att fixa i 1.1 :-( Måste du ha timern i din code-behind? Kan du inte implementera den i JavaScript som du skickar till klienten istället? Mig veterligen går det inte att skicka sidan på nytt utan att klienten har begärt det. Mitt förslag är att du kör med JS. tror jag sett någon liknade timerkontroll för asp.net 1.1 på www.asp.net men vet inte riktigt hur den funka. Försökte med JS i klienten men det blir inte riktigt bra. Får det vanliga meddelandet om att sidan måste skickas igen..... Jag håller med Henrik. Klienten kan ju inte uppdateras av servern utan det måste bli tvärtom. Funkar det inte med Refresh i Meta-taggen? Har du provat med att köra "__doPostBack" på tex. en knapp med JavaScript?Skapa postback eller ladda om sidan på annat sätt
Har en timer med sitt event i code behind. Denna skall orsaka att sidan skickas på nytt, som t.ex. en postback eller på annat sätt.
(Har data i db som kan ha ändrats och vill därför uppdatera sidan cykliskt, om användaren så önskar)Sv: Skapa postback eller ladda om sidan på annat sätt
mvh JohanSv: Skapa postback eller ladda om sidan på annat sätt
Sv:Skapa postback eller ladda om sidan på annat sätt
Sv: Skapa postback eller ladda om sidan på annat sätt
Nu har plötsligt ett annat fenomen börjat:
Page_Load i code-behind anropas två ggr varje gång sidan laddas. Ställer till det då mina listboxar fylls dubbelt.
Någon som vet orsaken?
Sv:Skapa postback eller ladda om sidan på annat sätt
Sv: Skapa postback eller ladda om sidan på annat sätt
Alltså, JavaScriptet kör timern (setTimeout) och vid ett givet tidsintervall så kallar du på "__doPostBack" funktionen i din egen funktion.
Detta simulerar ju helt enkelt en knapptryckning.
Då *skall* du ju slippa få upp rutan om "omladdning av sidan", samt att post-back modellen funkar.