Hej, Se till att alla användare som hade tillgång till wwwroot-mappen på c: har samma tillgång efter flytten. Tack för svaret Mikael, glömde dock nämna att även den gruppen har lagts till på behörig användar grupp för katalogen inetpub och subkataloger till den... usch, blir så lessIIS och .net app strul efter dokumentkatalog flytt för Inetpub
Jag fick för mig att flytta Inetpub katalogen från Systemdisken(C:) till en datadisk (D:), och det skulle jag aldrig gjort. VS.NET vägrar nu att öppna mina ASP.NET projekt, och påstår att det skulle vara en behörighetsgrej, herre jestanes!? Jag vet att rekommendationen att sky admin-kontot som pesten, men veti fanken om det inte är enda sättet att få saker gjorde i det här guds förgätna operativ systemet, hela tiden är något som jäklas.
Jag har delat ut behörigheter till inetpub-katalogen till både IUSR_ och ASP.NET - användaren, vad kan mer saknas!? Kan man själv redigera projektfilerna för asp.net projekten så att de går att öppna i skiten (VS.NET).Sv: IIS och .net app strul efter dokumentkatalog flytt för Inetpub
Speciellt gäller det användaren [computername]\VS developers.
Den användaren är Visual Studio när den ska öppna dina projekt.
//Mikael SandSv:IIS och .net app strul efter dokumentkatalog flytt för Inetpub
jobbigt. varför måste det vara så meckligt. Väldigt mycket med .net känns exakt så här. Funkar kanon så länge man inte rör skiten och går utanför ms uppställda ramar, så fort man bryter någon av deras cirklar skiter sig allt!? yeck. Märk väl, ofta handlar det inte om att verkligen göra något som totalt fel, utan något så enkelt som IDE verktyget, har man använt wizards för att skapa ado.net datasets och andra komponenter får man aldrig någonsin in och rota i koden, för då kan allt skita sig och man får börja om från början. Knäppt tycker jag. Klart man måste kunna redigera det man skapar, oavsett om det är jag eller en löjlig wizard som gjort det. Fixar inte verktyget det, tycker jag man inte alls borde tagit med wizardena, för de förstör mer än de hjälper vid dylika fall, dessutom blir det omöjligt att jobba med grejorna om man är flera användare, tänk om någon råkar klåpa fel!? Hela projektet åt pipsvängen, då vill det till att man har varit duktig med sourcesafen och cvsen, meckligt, minst sagt.