Hej på er! He he .... Är det till att tillverka spyware ?? :-) nej, det är inte spyware, jag har praktik på ett företag och håller helt enkelt på att göra ett program som inventerar alla datorer :)system.security.securityexception
Jag är ny här på pellesoft och registrerade mig för att få svar på ett litet problem som jag har.
Jag vet inte om det här är rätt forumdel för denna fråga men jag prövar här ändå.
Det är så att jag har gjort ett litet program som ska inventera alla datorer i ett nätverk, den tar reda datorns datornamn och användarnamnet + lite annat och sparar det i en textfil.
programmet ligger på en nätverksenhet som ska köras när man loggar in på en dator.
Nu är det så att jag får ett securityexception och det har ju å göra med CAS och allt det där. Jag har läst den artikeln som finns här om hur man fixar det men då innebär det ju att man måste göra det lokalt på alla datorer i nätverket, och då blir det ju rätt meningslöst med ett program som inventerar alla datorer automatiskt.
Finns det nåt sätt att göra så att programmet får köras av alla datorer på en annan nätverksenhet automatiskt? man tycker ju att det borde finans ett sätt :)Sv: system.security.securityexception
Nej, jag fattar. Det är en bra grej.
Tyvärr så måste du nog se till API för att lösa dina problem.
Möjligen kan du också verkligen se till att ditt program körs under en användare som har det rättigheter som krävs i nätverket.
Tyvärr kan jag inte ge dig bättre svar än så.
//Mikael SandSv:system.security.securityexception
Vad menar du med API för att lösa det?
programmet ska inte köras under bara en användare, för det förstör ju meningen med allting :)
Varför ska det vara så svårt att få ett program att köras på nätverket? jag tycker nästan att säkerheten är lite överdriven när det gäller .net. Kan inte nätverksadmin på nåt sätt fixa så att programmet blir "trusted" för alla datorer?
tack iaf :)