Hej. Du måste aktivera att du vill generera dokumentationen också. Dokumentationen ligger i xml- Ola, Tackar. Värt att nämnas är att det finns ett program som emulerar detta även för VB.NET som normalt annars inte fungerar. Finns på Workspaces for .NET, och heter VBCommenter eller dylikt.Förklaring till funktioner i Visual Studio .NET
Jag har en liten fundering över en sak.
Om vi utgår ifrån klassen SqlConnection. När man håller muspekaren över klassen i Visual Studio får man fram var funktionen kommer ifrån och man får dessutom fram en liten beskrivning av funktionen.
Jag skulle vilja lägga till denna förklaringstext till mina egna funktioner jag skrivit.
Jag har provat att lägga till lite förklaringskommentarer men utan resultat
<code>
/// <summary>
/// Logga in
/// </summary>
/// <param name="email"></param>
/// <param name="password"></param>
/// <returns></returns>
/// <example>
/// Detta visar ett exempel
/// <code>
/// class{}
/// </code>
/// </example>
public static UserItem Login(String email, String password)
{.. Mass kod }
</code>
Stödjer Visual Studio överhuvud taget egenskrivna kommetarer till en funktion?Sv: Förklaring till funktioner i Visual Studio .NET
filer som heter t.ex. min_dll.dll.xml. Om du tar egenskaper på projektet och tittar runt lite så hitta du något om documentation där någonstansSv: Förklaring till funktioner i Visual Studio .NET
Ladda ner NDoc från Sourceforge, så kan du generera hjälpfiler från dina XML kommentarer, som ser ut som MSDN Library (Visual Studio/NET Framework) hjälpfilerna också.
http://ndoc.sourceforge.net/Sv:Förklaring till funktioner i Visual Studio .NET
Det ska jag ladda hem.
Ett följdproblem till det jag ville ha hjälp med tidigare i inlägget.
Jag har fått ordning på det där med att ha förklaring till funktioner. Men jag lyckas få det att fungera över hela min solution då jag har flera project i samma solution.
T.ex. har jag ett projekt som heter DataLayer och självklart vill jag komma åt hjälpen även när jag anropar mig av dess metoder ifrån mitt web project.
Problemet är att varje project bara verkar kunna ha en hjälp xml fil.Sv: Förklaring till funktioner i Visual Studio .NET