Som titeln lyder - Kan man fånga ett Back klick med javascript och ersätta det med eget? Nej, det kan man inte. Okej.. tackar för input. Så jäkla jobbigt att få "page cannot be displayed" hela tiden när man klickat för mycket på BACK eller FORWARD. Någon som vet hur man åtminstone stoppar detta ? Det sker efter ett tag när man jobbat på en sida som använder mycket postbacks Kanske inte riktigt svar på din fråga men i en av mina applikationer vill jag sköta hur användaren navigeringar på sidan helt själv, alltså inte ge användaren möjlighet att klicka Back eller Forward... Då har jag gjort så att när en användare går in på startsidan så öppnas ett nytt fönster upp, med javascript, där jag tar bort den knappraden i webbläsaren helt och hållet...Fånga ett "Back" klick ?
För just nu har jag ett problem, när man blivit skickad till en sida med en querysträng, gjort några postbacks och sen klickar BACK, får man bara "Page cannot be displayed"
Ruskigt jobbigt fel. Tror det beror på antingen viewstate, cachning, eller nåt sånt jobbigt.Sv: Fånga ett "Back" klick ?
Du kan fånga eventet onunload, men det kommer alltid när du byter sida, så då får du hålla reda på varför du byter sida.Sv:Fånga ett "Back" klick ?
Sv: Fånga ett "Back" klick ?
Som sagt, kanske inte den lösning som du efterfrågar och det är kanske inte heller en särskilt snygg lösning i alla fall men du får om inte annat bort Back och forward-tryckningarna :-)