Jag har problem med PagedDataSource och PostBack i en egen serverkontroll. Ungefär så här ser förutsättningarna ut:PagedDataSource & PostBack
Kontrollen är en ascx-kontroll som i markup har en Placeholder, och två LinkButtons för att bläddra framåt och bakåt.
Jag har överlagrat OnPreRender och där hämtar jag ut min data, skapar PagedDataSource och sätter DataSource, PageSize, AllowPaging och CurrentPageIndex. Sedan läggs kontroller till i placeholderns Controls-collection. Detta fungerar riktigt bra när jag använder hårdkodade värden, eller hämtar sidnumret från querystringen.
När jag däremot använder mina LinkButtons och via OnCommand-eventhandlern sätter sparar undan aktuell sida i ViewState och låter min OnPreRender använda ViewState-variabeln, så hamnar PagedDataSource-objektet alltid på sida 0, trots att jag bläddrar.
När jag tracar så ser jag att min CurrentPage-egenskap tilldelas rätt värde och har rätt värde i OnPreRender, så det hänger inte på det.
Varför blir det skillnad när det är PostBack eller ej? Är det något speciellt jag behöver tänka på för att hantera PostBack? De event som jag använder är mina Linkbuttons OnCommand och controllens OnPreRender.
Mvh // Johan