hur gör man så om man trycker på en linkbutton så öppnas den i en iframe? Men inte med en <b>LinkButton</b> eftersom den skapar en postback, utan med en <b>Hyperlink</b> kontroll. kolla in http://www.pellesoft.se/communicate/forum/view.aspx?msgid=181579&forumid=44&sum=0är svar på min fråga Joakim, Hej, Mikael, systet är att jag vill binda linbuttom mot en databas och sedan öppna sidan i en iframe.Postbacken skiter jag i.linkbuttom till en iframe
Sv:linkbuttom till en iframe
Sv: linkbuttom till en iframe
Ja ingen LinkButton utan de lägger ut html direkt.. så du skulle kunna använda en HyperLink kontroll.Sv: linkbuttom till en iframe
Är osäker ifall ett postback sker om man gör så här? Har nämligen inte testat.
<asp:LinkButton id="LinkButton1" runat="Server" ImageUrl="bild.jpg" />
Och i Code behind
C#
protected void Page_Load(...) {
LinkButton1.Attribute.Add("OnClick", "Location.href=\'sidan.aspx\'"); // escapar för jag har för mig att ' är en sträng.
}
VB.net
Protected Sub Page_Load(...)
LinkButton1.Attribute.Add("OnClick", "Location.href='sidan.aspx'")
End Sub
Nu är jag inte hundra på vad det ska stå istället för Location.href='...' men antagligen typ frame.location.href='...' eller liknande.
/m
Nej du kommer inte få en postback gå, <b>men</b> (japp, där finns ett stort men) vad skulel syftet med det vara? Allt man lyckats göra är att ta en <b>LinkButton</b> och tvinga den betee sig som en <b>HyperLink</b>, till kostnaden att du genererar mer html än du behöver, samt om webläsaren mot förmodan inte har javascritp aktiverat så kommer du inte länkas någonstanns, utan göra en postback (den koden ligger i href attributet).Sv: linkbuttom till en iframe
löste det på detta viset.Är säkert inte det bästa sättet men det funa för mig :D
System.Data.DataSet ds = new System.Data.DataSet();
ds.ReadXml(Server.MapPath(@".\HEGU.xml"));
Label1.Text="" + ds.Tables["finland"].Rows[0][13].ToString() + "";