Jag har ett gäng HtmlAnchors på min sajt. Till dessa lägger jag dynamiskt ett attribut med värde när det behövs. Problemet är att tecken som &aring; &auml; &ouml; skrivs ut som å ä ö i källkoden och det går inte ihop med min teckenkodning. Jag vet inte ritkigt om det är detta du söker, men om du använder <b>Server.HtmlEncode</b> och skickar t.ex in <b>&</b> och sedan skriver ut detta på en sida, så kommer det stå just & och inte & tecknet. Nä, det är ej där problemet ligger. Jag använder inte Server.HtmlEncode heller. Problemet är att &aring; etc. inte ser ut så i källkoden utan då konverterats till rena bokstäver, dvs å i detta fall. Det vill jag inte.. Martin, Du har förstått mig rätt..! Och jag har testat med en HyperLink också. Så här ser koden ut som jag vill ha den: Jag löste problemet med & som blev till & i den renderade källkoden. De länkar jag har med & i sig lade jag till attribut dynamiskt när sidan laddade:<code>m2.attributes.add("href","default.aspx?CatId=2&subId=0")</code>Tyvärr så blev helt plötsligt svenska tecknen (å ä ö) till &å etc. vilket jag inte vill..Svenska tecken
Problemet uppstår när jag lägger till runat="server" till <a href=...>. Har kollat lite på Encoding i .NET men hittar inte riktigt det jag behöver. Tacksam för hjälp!Sv: Svenska tecken
Sv:Svenska tecken
Sv: Svenska tecken
Oki så nu ska vi se om jag har förstått dig rätt. Du har skapat en a-tagg som du gett ett id, samt satt till runat = server. När du sen tilldelar denna ett värde som innehållet t.ex & och sedan tittar i den genererade HTML koden så står det inte & utan det står ett & tecken? Har du provat att använda en Hyperlink kontroll istället? Kan inte lova att det löser ditt problem, det var bara en spontan tanke (är även lämpligare att använda än att använda en a-tagg med runat=server). Om jag har förstått dig rätt så ska jag titta närmare på detta.
Posta gärna lite exempel kod på hur din HTML ser ut i Design samt när sidan genererats och även den kod som fyller i värdet.Sv:Svenska tecken
<code>fotogalleri</code>Så här blir koden:<code>fotogalleri</code>
Koden som fyller värdet ser ut så här:<code>m2.attributes.add("class","active")</code>
Problemet uppstår först när jag lagt till runat="server" i a-elementet.. Så det jag behöver är något som kodar tillbaka eller som förhindrar omkodningen. :)Sv: Svenska tecken