Hej! Utan omladdning av sidan - ett alternativ: JavaScript. Sen beror det på om du vill exekvera server-side kod när din timer utlöses eller inte. >Sen beror det på om du vill exekvera server-side kod när din timer utlöses eller inte. Oskar, Det anser jag att vi ska kunna göra, asp.net körs på servern (vet att du vet det, men någon annan kanske läser :p ) och något om klientsidan omnämns inte någonstans så det enda rätta är att anta att det ska exekveras på servern :p Jag vill att det sker utan omladdning av sidan. Jag skulle vilja ha den i en DLL eller motsv, som skall med jämna mellanrum exikvera en viss kod, dvs göra en kontroll av viss data. Det går inte utan att schemalägga det på servern, om det är en webhotell så tillåter de troligtvis inte det... "Budgetlösningen" är att göra en sida som utför "arbetet", denna sidan anropar du med jämna intervall från din egen dator. Du kan lägag en dold IFrame på sin sida som du med hjälp av ett javascript laddar om med ett visst intervall. Den IFrame:n laddar en arbatersida, som Johan talade om, som utför de saker du vill ska ske. Observer att du kan inte garantera (om det inte är en sluten miljö, som ett intränat) att ditt javascript kommer exekveras då besökarens webbläsare kan blockera det (inte så vanligt idag, men det finns) Det skall finnas någon timer kontroll till ASP.NET 1.1 på www.asp.net vet ej hur den funka men värd att ta en titt på. Hur skulle det gå om jag skapar ett timer object i globala.asax i ex application start mmEn fråga?
Jag vill kunna använda ett timer objekt på min hemsidan. OCh den skall köras med vissa intervaller.
Hur skall jag lösa detta, vilka alternativ har jag?
/TyronneSv: En fråga?
Med omladdning av sidan - tre alternativ: JavaScript, Meta Refresh (t.ex. <meta http-equiv="Refresh" content="10">), HTTP-header Refresh.Sv:En fråga?
Sv: En fråga?
Frågan låg i asp.net forumet så det får vi anta ;)Sv:En fråga?
Har du inte lärt dig vid det här laget att vi inte kan anta något här, oavsett forum =)Sv: En fråga?
Sv:En fråga?
Alltså jobba oberoende av aspx sidorna
/tyronneSv: En fråga?
/JohanSv:En fråga?
Sv: En fråga?
Sv:En fråga?
/Tyronne