Hej, 2. Använd funktionen parseInt för att omvandla strängen till ett tal. Får hoppas jag inte missförstått dig nu :) Tack för svaren! Måste du verkligen ha med kodraden där du explicit anropar doPostBack? Funkar väl så att om din javascript-funktion returnerar true (vilket den gör om du klickar OK i confirm-fönstret) så görs en postback, annars görs det ingen postback, eller? Hej,Problem med VB.NET och Javascript tillsammans
Jag har en sida där man registrerar saker. I ett fält skriver man antal.
Skriver man "1"(en etta) skall inget hända, sidan skall postas.
Skiver man 2 eller mer skall man få en confirm-box(javascript) med lite info. Klickar man cancel skall inget hända, klickar man OK skall sidan postas.
Så här ser det ut i Code Behind(On_load):
btnSaveContainer.Attributes.Add("onclick", "return ValidateNoOfContainers();")
Javascriptet ser ut så här:
function ValidateNoOfContainers()
{
var NoOfContainers = document.Form1.txtNoOfContainers.value;
if(NoOfContainers.length > 1)
{
var confirmation = confirm("Some text...");
if(confirmation)
{
__doPostBack('<%=btnSaveContainer.ClientID%>','');
return true;
}
return false;
}
return true;
}
Klickar man Cancel blir det rätt, klickar jag däremot OK, få jag ett Javascriptsfel "Object Expected" på raden där jag skiver "__doPostBack.....", därefter postas sidan.
1. Vad är det för fel???
2. Där jag skriver "NoOfContainers.length > 1" är ju egentligen fel. Den kollar ju antal tecken. Hur skriver man för att se om det numeriska värdet är större än 1??
Please some help...!
/Jocke
Sv: Problem med VB.NET och Javascript tillsammans
Sv: Problem med VB.NET och Javascript tillsammans
1. Du kan inte kalla på javascript från codebehind. .NET är ett serverspråk medan javascript är ett klientspråk. Det du kan göra är att använda dig av en input t.ex. istället för button för att kalla på funktionen.
2. if (NoOfContainers > 1)Sv:Problem med VB.NET och Javascript tillsammans
Okej, jag löser 2:an.
Men 1:an,
Jag lägger ju till ett onClick som blir html när sidan renderats, som sen anropar ett Javascript. Så allt sker ju på klienten till slut.
Jag anropar ju inte något från code-behind, utan skapar bara ett OnClick på min knapp(som ju blir en vanlig html-submit knapp)
Är du med på hur jag menar?
Jag har gjort nästan exakt samma i en annan applikation, så det borde gå och fixa här med.
/JockeSv: Problem med VB.NET och Javascript tillsammans
Sv:Problem med VB.NET och Javascript tillsammans
Nej, du har rätt! Det fungerar när jag tar bort den.
Jag har för mig att jag googlade förra gången jag gjorde något liknande och hittade den kodraden...
Tack för hjälpen!
/Jocke