Hej! Hej, ok... Det var ju skönt att höra. Annan avsändare på mailet.
Jag har byggt en system som skickar i väg mail till olika levrantörer av olika produkter. När mailsen skickas så går detta vi en mailserver som använder ett domän konto. Som avsändare använder jag hemsidans epostadress, men i mailen till leverantörerna finns en kunds epostadress. Poblemet jag har är att leverantörerna har för vana att bara klicka på svara. Då skickas svaret till hemsidan epostadress och inte till kundens och jag får vidarebefodra mailet till kunden.
Jag har den uppfattningen att eftersom jag kallar på ett epostkonto på mailservern ex mail.dktsystem.se så måste avsändar adressen vara upplaggd som mailkonto på mailservern för att mailet skall skickas och då kan jag inte lägga in kundens epostadress som avsändare.
Hur skall jag göra?
/TyronneSv: Annan avsändare på mailet.
Både avsändarnamn och ansändaradress är rena textfält som inte har något med själva mailkontot att göra. Dock kan jag se två olika orsaker till problem, vilka du bör kolla, efter att du säkerställt att du verkligen skickar rätt avsändare (namn och adress).
* Kan det vara så att mail servern du använder dig av inte tillåter egna adresser, eller bara rent generellt skriver över dessa fälten? Isåfall bör du kontakta administratören för mailservern (vanligtvis postmaster).
* Ett e-mail kan ha en avsändare, men en annan "svara till" person/adress. Kontrollera dina mail att det inte är så att du får ivag det med båda dessa fält ifyllda och med olika information. Om det nu är så att du lämnar "svara till" adressen tom, så kan du ju alltid testa att skciak med det så att när man klickar på svara så blir det rätt ändå.
Vill du ha mer idéer så får du posta mer information om hur du ansluter till mailersvern, vilken data du skickar med osv.
Mvh
JohanSv:Annan avsändare på mailet.
Det är jag i scriptet som sätter avsändar addressen och då bör jag bara kunna byta ut min avändar adress mot kundens. Skall prova detta ..
Jag åter kommer med resultat
/Tyronne