Har 2 frågor. Är inte så bra på .Net men försöker lära mig. Jag kan svara på nummer två i alla fall: tack tack.. funkade fint.. Är det ingen som vet hur jag kan få till detta vecko nummer? Någon som kan svara på detta?2 frågor - Vecko-Nr i Kalendern & Lösenord på vissa sidor?
#1:
För det första så undrar jag om man kan få in veckonumret på kalendern?
Man kan ju fixa så att att man kan markera hela veckor och där skriva ner något man vill ha för att kunna markera denna rad. Men kan man fixa så att om man klickar på ett vecko-nr istället för en bokstav eller något sådant?
#2:
Man kan ju lägga till så att man kan logga in via formulär och blir skickad till inloggningssidan i web.config.
Hur gör man ifall man vill att vissa sidor ska vara utan inloggning och att man ska komma åt vissa med inloggning?Sv: 2 frågor - Vecko-Nr i Kalendern & Lösenord på vissa sidor?
Lägg till följande i din web.config-fil.
<code>
<location path="ErrorPage.aspx">
<system.web>
<authorization>
<allow users="?" />
</authorization>
</system.web>
</location>
</code>
Observera att du måste lägga den utanför befintlig <system.web>, d v s enklast sist i filen.
I path sätter du den sida du inte vill ha inloggningstvång på. Om du vill undanta t ex en hel path skriver du
<location path="public">
för att undanta mappen public för inloggning.
//Mikael SandSv:2 frågor - Vecko-Nr i Kalendern & Lösenord på vissa sidor?
Nu är det bara mitt första och största fundering kvar. :/Sv: 2 frågor - Vecko-Nr i Kalendern & Lösenord på vissa sidor?
För det första så undrar jag om man kan få in veckonumret på kalendern?
Man kan ju fixa så att att man kan markera hela veckor och där skriva ner något man vill ha för att kunna markera denna rad. Men kan man fixa så att om man klickar på ett vecko-nr istället för en bokstav eller något sådant? Sv:2 frågor - Vecko-Nr i Kalendern & Lösenord på vissa sidor?
Vill ju som inte dubbelposta.