Har gjort en colorpicker som visar en palette med färger och då användaren väljer en färg skrivs färgens hexkod till en textbox. Jag skulle välja att lägga scripten utanför din uc t ex i en vanlig js fil. Det blir en förutsättning att använda din uc att man har den js-filen på en vis sökväg. Möjligen kan du göra sökvägen till filen som en Property. sen skriver du bara ut <script src="dinjsfil.js"></script> Tack ska testa detta, fattar att det inte är lätta att hjälpa då jag inte klistrar in mer kod. Men jag ville bara ha lite förslag, ideer. Precis som jag fick. Det finns ofta stor potential att optimera script. Har du mycket stränghantering ska du titta på Stringbuilder-liknande kod för script. Säg till om du behöver det. Det låter intressant hur ser sådan kod ut. Känner bara till Stringbuilder i .Net. var StringArray = new Array();Problem med egenutvecklad ColorPicker UserControl
Färgpaletten skapas med lager och javascript och har placerats i en userkontroll.
Detta fungerar fint, men då jag lägger in flera colorpicker userkontroller > 3 så blir sidan trög.
Jag tror detta beror på att varje colorpicker skapar upp ett eget lager med färger och javascript.
Det vore bra om det gick att skapa lager och javascript endast en gång, men jag fattar inte hur jag skall gå tillväga isåfall. Har någon tips på hur kan jag öka prestandan?
Skapar min colorpicker så här:
<code>
<Ctrl:uc_colorpicker runat="server" Y="193" X="16" TextFieldID="_ctl0_inputColorHover" BorderColorOnClick="#0033CC" BorderColorOnBlur="#333333" PaletteImage="../images/generic/palette.gif" /></code>Sv: Problem med egenutvecklad ColorPicker UserControl
Vidare är det helt omöjlgt att hjälpa till med prestandaproblem baserat på följande kod.. :)
<code>
<Ctrl:uc_colorpicker runat="server" Y="193" X="16" TextFieldID="_ctl0_inputColorHover" BorderColorOnClick="#0033CC" BorderColorOnBlur="#333333" PaletteImage="../images/generic/palette.gif" /></code>Sv:Problem med egenutvecklad ColorPicker UserControl
Sv: Problem med egenutvecklad ColorPicker UserControl
Sv:Problem med egenutvecklad ColorPicker UserControl
Sv: Problem med egenutvecklad ColorPicker UserControl
function StringBuilder()
{
this.append = append;
this.toString = toString;
this.reset = reset;
}
function append (strValue){
StringArray[StringArray.length]= strValue;
}