Jag har en Dropdownlista som är kopplad till min databas. Nu skulle jag vilja binda flera värden till DataTextField, så att resultatet blir: Det går tyvärr inte att binda DataTextField eller DataValueField till fler än ett värde i din datasource. Två sätt som du kan använda för att lösa detta är att: Tackar, löste det gonom att skapa en hashtable och lade informationen där.DataTextField med fler värden
<namn> (<status>)%
Taggarna representerar data från databasen. Går detta att göra, och isf hur?Sv: DataTextField med fler värden
1. Slå ihop de båda fält som du vill visa i datatextfield redan i din Select-sats i databasen, nåt i stil med "SELECT name + ' (' + status ')' as datatext FROM Table" (vågar inte svära på att du skriver exakt så med "+" och "'" men testa dig fram). Sätt sen ditt datatextfield till att bindas mot det som i Select-satsen kallas "datatext".
2. Loopa igenom dina element i datakällan (dataset eller liknande) och lägg till ytterligare en kolumn i datakällan där du "slår ihop" de två värden som du vill visa i DataTextField. Bind sen ditt datatextfield till den här nya kolumnen. Sv:DataTextField med fler värden