Jag skriver en webbapplikation i asp.net + vb där jag vill skicka mail till olika användare med ett intervall som användarna själv väljer. Hej Anders, först måste du fundera ut hur du skall hålla reda på om utskicket är gjort eller inte. Ett förslag är att bygga en tabell där du lägger till händelser som skall hända och när samt flagga om uppgiften är utfört eller inte.Mailutskick vid förutbestämd tidpunkt
Exempel: Användare 1, anger vilket datum utskicken skall starta, och med vilken intervall de skall komma med.
Jag behöver tips med hur jag ska gå tillväga för att se till att utskicken sker på bestämt datum + klockslag, om jag måste bygga en separat applikation? osv. Gissar att
c # har några klasser som kan hjälpa.
Testar under denna grupp...Sv: Mailutskick vid förutbestämd tidpunkt
Nästa steg blir (om du har en välbesökt site) att köra en snurra och kolla vilka som skall gå iväg, och sedan flagga de som klara.
Den andra varianten är att skriva en Windows Service som gör detta på intervall som du bestämmer.
Den tredje varianten är att använda AT-kommandon på din windows-server som startar ett script på angiven tid.
Den fjärde varianten är att använda dig av sql-server och dess DTS-paket för att göra något på tid.