Hej jag vill ha hjälp med mitt problem som är: Det finns ett javascript som heter <b>Owner</b> som man borde kunna använda för att stänga det tidigare fönstret. Owner i detta fall är det fönster som öppnar det andra. Min hjärna fyllde i det som saknades, och jag funderade på vad "strutsa på en form" kunde betyda... ;) Nej, jag provade först med scriptet men kom på att jag måste på något sätt få det först öppnade "fönstret" att föstå att jag vill vidare alltså stutsa;-). Så därför försökte jag med Response.Redirect men det blir lite moment22 det går inte att få båda sakerna utförda iallafall inte som det ser ut nu. Stutsa på en form
Jag öppnar en ny form för att se på en vald bild om användaren vill spara den så vill jag att användaren kommer till en annan sida (inte den som är öppen) jag försökte att stutsa på formen
(den ny sidan)
Response.Write("<script language='javascript'>window.close();</script>");
Response.Redirect("Front3.aspx?strBounce=" + "Bounce") ;
(sidan användaren kom ifrån)
if(Request.QueryString["strBounce"]== "Bounce")
{
Response.Write("<script language='javascript'>window.close();</script>");
Response.Redirect("UploadPic.aspx");
}
Fungerade men det är två sidor öppna.
Någon som har förslag på en lösning??
MVH Stefan Ljungstedt Sv: Stutsa på en form
Sv: Stutsa på en form
När du säger att du "öppnar en ny form" så antar jag att du menar att du öppnar ett nytt fönster?
Varför försöker du skriva ut ett javascript innan du gör redirect? Du kan inte både skicka innehåll till sidan och göra en redirect, alltså kommer aldrig scriptet att skickas till webbläsaren.
Ifall du vill köra något javascript så kan du alltså inte göra någon redirect. Ifall du vill stänga fönstret så ska du ju ändå inte öppna någon annan sida i fönstret.Sv:Stutsa på en form