Kan någon tala om för mig varför jag får nedanstående fel vad jag än gör? Jag har gått igenom allt och finner inga fel som jag kan se. HejGlobal
Serverfel i tillämpningsprogrammet /asp/1.
Källfel:
Rad 1: <%@ Application Codebehind="Global.asax.vb" Inherits="_1.Global" %>
Källfil: c:\inetpub\wwwroot\asp\1\global.asax Rad: 1
Tyvärr var det inte så lätt. Efter mycket gnuggande i geniknölarna så gjorde jag en rensning i gamla project och letade upp filer som ligger lite här och där när man skapar project i VS.Net. Genom att rensa bort dessa(vilket inte var så lätt) så gav jag ett project ett namn som jag aldrig använt förut och då fungerade det.
Felet var alltså att det låg flera filer med samma namn men hänvisade till olika projekt och då blev det en hejdlös krock mellan nya projekt och gamla som försökte använda samma fil.
Så det är ett tips till alla att döp inte två projekt till samma namn.
Fyra olika ställen fick jag gå in i och ta bort filer. Under Mina dokument, under wwwroot och två ställen under Documents och settings.