Jag vet inte om det är fel tänkt av mig men jag har en class. Efter det att en web sida har exekverats och all html har returnerats till klienten upphör den att existera och alla objekt och variabler försvinner. Undantaget är just variabler som markeras som shared - dessa lever så länge web applikationen lever. Men dessa är också gemensamma för alla sessioner på samma server, vilket kanske inte är önskvärt i ditt fall. Då tror jag att det i huvudsak finns tre alternativ: Sessionsobjektet, en databas eller view state. Vilket som är bäst beror bl.a. på mängden data, bandbredd och svarstidskrav etc.Problem med att spara värdet för en property i en class
I den classen så har jag en property som returnerar en arraylist.
Jag har en funktion som skjuter in ett värde i arraylisten som ligger i den classen.
Vad jag vill är att kunna läsa ur propertyn när jag kör t ex en postback på en sida.
Ex.
Sidan A laddas (page_load), där så sätter jag ett värde till min arraylist som ligger i classen.
Jag trycker på en knapp som kör postback.
Efter postback så vill jag kunna läsa alla värden som ligger i arraylisten men den blir tom då.
Om man t ex sätter propertyn till shared och arraylisten till shared så fungerar det men så är den ju shared... å det är ju inte så lyckat.
Går det lösa eller?Sv: Problem med att spara värdet för en property i en class