Visual studio 2003 och MS SQL server 2000? Joakim, Tack Andreas, Det går att ha 1.0, 1.1 samt 2.0 Beta 2 samtidigt utan problem. Det går förstås inte att ge några garantier för att det funkar. Man bör därför inte installera betaversioner på en maskin som man inte gärna installerar om. för mig sket det sig regält. kunde inte köra visual studio 2003 och debugen hängde sig.och kunde inte av installra asp.net 2.0. Så jag fick formatera om. Jag rekommenderar att du installerar det på en séparat maskin eller kör Virtual PC, dock så kör jag det på min arbetstationen och har kör VS sedan alfa på den, inte haft några problem men någon av de VS 2005 installationer jag har installerat. Men det gäller att läsa genom Readme.txt ;) När du uppdaterar och programmerar i web kommer debugen att hänga sig eftersom VS2003 kör .NET 1.1. och VS2005 .NET beta 2Har någon installerat Beta 2:an över befintlig...
Gick det bra eller...
Fick Beta 2 idag men har inte kört in den än...
/JockeSv: Har någon installerat Beta 2:an över befintlig...
Sök i forumet efter liknande frågor så skall du se att den behandlas ett flertal gånger. :)Sv:Har någon installerat Beta 2:an över befintlig...
har självklart sökt men inte hittat nåt...
Min fråga var kanske lite luddig!
Jag har endast en dator och undrar ifall någon har installerat VS 2005 Beta 2 på samma maskin som VS 2003 & MS Sql Server och ifall detta gick bra?Sv: Har någon installerat Beta 2:an över befintlig...
Däremot så går det inte att ha olika builds av 2.0 Beta 2 samtidigt, utan installerar du en version av Beta 2 och sedan vill installera en senare så måste du ta bort den gamla.
Det går med andra ord att köra VS.NET 2002, 2003 samt 2005 samtidigt utan problem.Sv:Har någon installerat Beta 2:an över befintlig...
Sv: Har någon installerat Beta 2:an över befintlig...
Så mitt råd är installera det inteSv: Har någon installerat Beta 2:an över befintlig...
Sv:Har någon installerat Beta 2:an över befintlig...
Om det är på websidor det hänger sig får du helt enkelt gå in i IIS och ta egenskaper - asp.net och version 1,1 så kan du köra debug igen ;-)