Hej, Detta får jag: Edward, Använder en url rewriter från msdn, kollat i koden och IConfigurationSectionHandler finns ärvd där. Edward, Hmm, men är det då inte lite konstigt att den fungerar utan problem i IIS 5?IIS6 + egna configsections i web.config
jag har ett litet problem, när jag kör IIS 6 och har egna configsections i min web.config så får jag ett felmeddelande men om jag ändrar och kör i IIS 5 isolationmode så går det hur bra som helst. Någon som vet vad detta kan bero på?Sv:IIS6 + egna configsections i web.config
Parser Error Message: Exception in configuration section handler.Sv: IIS6 + egna configsections i web.config
Verkar som du har ett fel i antingen formatet på deklarationen av din egen konfigsection, eller så hittar den inte din implementation av <b>IConfigurationSectionHandler</b>. Visa gärna lite kod och utdrag från din web.configSv:IIS6 + egna configsections i web.config
<configSections>
<section name="RewriterConfig" type="URLRewriter.Config.RewriterConfigSerializerSectionHandler, URLRewriter" />
</configSections>
Där är min config sectionSv: IIS6 + egna configsections i web.config
Ahh sorry.. Det verkar som den hittar själva ConfigSectionHandlern annars hade du fått ett annat fel. Problemet verkar vara att handlern kastar ett exception intern. Kan det vara så att du inte lagt till den delen som handlern försöker läsa i handlern, dvs taggen RewriterConfig (med tillhörande undernoder)?Sv:IIS6 + egna configsections i web.config