Tjenamoss. Vet inte om detta är rätt forum för denna tråd men jag visste inte var annars jag skulle posta den. Iaf.. jag kör asp.net projekt och de funkar finfint tills jag installerar f-secure client security, då får jag "SQL server does not exist or access denied" felet. Det roliga med det hela är att om jag avinstallerar f-secure och testar så funkar det inte heller. Det verkar som om några inställningar för antingen iis eller MSSQL server förändras men jag har inte hittat något. Är det någon som stött på detta och har löst det?? Var tillslut tvungen att göra en system restore för att det skulle funka igen. Men man vill ju kunna köra projekt om än man har antivirusprogram installerat. Två spontana alternativ: Jag har mixed mode i sql server och skickar med userid och pass i connectionsträngen. Så det är inte det.Serverkontakten försvinner
[Utvecklings miljö: VS2003]
[MSSQL server enterprise edition]
[XP prof]
[F-Secure Client Security]
MVH ErikSv: Serverkontakten försvinner
Du kör sql-server i windows authentication men i din connectionsträng skickar du med userid och password. I så fall får du ställa om den till mixed mode.
Du kör i din connectionsträng integrated security=true men har inte kontot ASPNET på din sql-server.
Lycka till!Sv:Serverkontakten försvinner