Sitter och funderar på hur man på ett bra sätt löser följande scenario och vore mycket tacksam för lite förslag. Tabellsystem med fyllda celler alt utdragen bild. Du kan även kolla om http://www.codeproject.com/aspnet/schedule.asp kan vara något. Har nu ytterligare en fråga ang detta. Hjälp med att presentera tidsaxlar.
Behöver visa tidsaxlar som representerar en bokad tid för ett visst datum.
Datan hämtas från databas.
Visar en liten skiss nedan.
________Måndag __________|_ Tisdag ____________|_osv...
________8____12____16____|__8____12____16_____|........
Kalle --
Stina --------
Anna --
Kalle måndag 8.00 - 9.00
Stina måndag 12.00 - 16:00
Anna tisag 12.00-13.00Sv: Hjälp med att presentera tidsaxlar.
Går säkert hitta på nåt med en vanlig colspan/span också.Sv: Hjälp med att presentera tidsaxlar.
Sv:Hjälp med att presentera tidsaxlar.
Valde att presentera det hela med html tabeller och utdragen bild enligt följande.
Har en Datalist som jag använder i horizontellt läge för att visa exempelvis mån - fred.
Varje Item i Datalisten innehåller html för en dag och tidsrymden för den dagen t ex 7 - 16 men 30min intervall. (JAg skapade ett Item objekt som innehåller en sträng med html.)
Item objekt lägger jag i ett ItemList objekt som ärver från ArrayList.
Databinder sedan till min DataList.
Har sedan en massa andra funktioner för att hämta data och för att kunna presentera mina tidsaxlar.
Detta fungerar bra just nu, men jag skulle helst vilja komma ifrån att skapa mina html tabeller som strängar.
Hur går jag tillväga om jag vill använda WebControl Table istället.
Kan jag på liknande lägga in WebControl Tables i min ArrayLista och databinda denna till min DataList??
Har testat lite med följande kod, men hur ska jag databinda Items till min DataList?
<code>
public class Items : ArrayList
{
public Table T = new Table();
public Items()
{
for(int i = 0; i < 2; i++)
{
TableRow TR = new TableRow();
TableCell TD = new TableCell();
T.Rows.Add(TR);
T.Rows[0].Cells.Add(TD);