Hej, Jag använder inte designern för att göra formulär. Känns som om det blir en del onödig HTML-kod, och jag är inte riktigt överrens med VS om formatering och liknande. Ska du trycka ut 100 webbsidor utan att bry dig om standarder, andra webbläsare än internet explorer, skippa alla som har någon form av handikapp och är pressad av en pengastinn chef så är väl designern kanske ett bra verktyg, för oss andra rekommenderar jag nog html-läget ;) Ok, tack för svar Oskar och Jonas! Som jag misstänkte alltså. Själv använder jag CSS, på så sätt slipper jag tabeller och sådant, om man följer denstandarden så kan den visas i (nästan) alla läsare. Det är även lätt att ändra designen senare om man skulle vilja det.Newbie-fråga om layaout i asp.net
Jag har precis börjat göra lite saker i asp.net (vb) och måste säga att jag är positivt överaskad. Dock undrar jag hur tanken är att man ska jobba med form/layout.
Gör man layouten helt utanför genom att editera direkt i aspx-filen eller kan man faktiskt använda visual studio på ågot vettigt sätt? Jag tycker de formulär man gör i vs blir lite "yxiga".
Hur gör ni?Sv: Newbie-fråga om layaout i asp.net
Men det verkar som om det finns en del andra här på PelleSoft som använder designern...Sv: Newbie-fråga om layaout i asp.net
Sv:Newbie-fråga om layaout i asp.net
Kan ni berätta lite mer konkret hur ni går tillväga, fallgropar etc? T.ex. "dessa och dessa kontroller är bra att använda från vs och sedan ändra i koden så här"Tack.Sv: Newbie-fråga om layaout i asp.net