Mitt första inlägg här så hav överseende ;-) Haha, som på mitt andra favoritforum svarar jag mig själv! Problemet låg inte i hyperlinken (hur jag nu kunde tro det) utan i det faktum att jag lagt accessdatabasen i /bin (shame on me). Då tappade man sessionen så fort en ny sökning gjordes.Då uppstår ett annat problem, det finns ingen mapp på webbservern som bara IUSR kommer åt. Databasen kommer att vara helt publik... Hur man säkrar den kommer att bli en annan fråga på forumet. Välkommen med ditt första inlägg och vi tackar speciellt att du även svarade på vad i felet låg. Det ger mervärde till forumet, lycka till.HyperLink och session = problem?
Jag skapar en enkel webbshop och har ett problem. Jag har en varukorg i en Session som jag lägger till artiklar till med en sida som läser av Request. Denna metod fungerar kanon när jag kommer från en länk som är hårdkodad som : /order/order.aspx?year=2005&issue=5. Då plockas dessa ihop och man beställer rätt tidning som läggs till sessionen.
Vad som inte fungerar är när jag kommer från en söksida som använder <asp:HyperLink>. Den skapas bl.a med buy.NavigateUrl = String.Format("~/issues/order/default.aspx?year={0}&issue={1}",yr,iss);
När jag klickar på länken skickas man till ordersidan, men en ny Session startas varje gång! URL:en ser exakt ut som i det hårdkodade alternativet men likväl blir resultatet olika. Om jag sedan klickar en hårdkodad url använder den samma session som HyperLink:en! Jag har provat utan ~ med i HyperLink, men med samma resultat! Är detta en bugg eller en feature?
Sv: HyperLink och session = problem?
Sv:HyperLink och session = problem?