Hej, Kan du inte skriva en klass och kalla den för SharedData eller annat fyndigt som mellanlagrar dina värden mellan formulären? Efter att ha diskuterat med några kollegor bestämde jag mig för att köra med temporära datatabeller i sessionen, funkar väldit bra. Från ett modalt fönster kan du skicka vilken javascript-variabel som helst som returvärde. Du kan till exempel returnera en array av arrayer. Det kan vara i princip hur mycket data som helst, och datat skickas ju ingenstans utan det ligger ju i webbläsaren hela tiden.Skicka data från modalt fönster och uppdatera formulär?
jag har en ASP.Net-applikation skriven i C#. Från mitt formulär vill jag vid ett flertal tillfällen öppna upp ett modalt fönster där jag kan välja ett eller flera objekt, t ex från en lista med subjects välja 8 stycken. Sedan vill jag att en listbox eller datagrid i mitt ursprungliga formulär skall laddas med mina val. Det kan också vara så att jag sedan tidigare gjort ett antal val, då skall jag i mitt modala fönster kunna både ta bort och välja nya subjects och sedan ladda om formuläret.
Jag vill inte behöva spara ner ngt i databasen under tiden då det från början inte finns ngn post skapad som jag kan knyta mina val till. Hur skall man lösa detta? M h a Javascript går det ju att skicka enstaka värden mellan fönster men här handlar det om att jag vill ha namn+id på mellan 1 och 30 subjects, i princip obegränsat antal.
Jag har en idé om att man kan lagra det i en DataTable i sessionen, när man stänger det modala fönstret så laddas formuläret om och kollar i sessionen om det finns några val gjorda och i så fall uppdateras listboxen/datagriden. Är detta en bra lösning? Finns det någon som är bättre?
/Magnus GustafssonSv: Skicka data från modalt fönster och uppdatera formulär?
Sv: Skicka data från modalt fönster och uppdatera formulär?
/MagnusSv: Skicka data från modalt fönster och uppdatera formulär?