Hejsan, Är den virtuella mappen en applikation? Välj egenskaper på mappen och kolla det Snabbaste och första testen är att köras aspnet_regiis -i via c:\windows\microsoft.net\framework\v1.x Jag har samma problem. Skapade en applikation av min undermapp och nu får jag felet: Var ligger dll-filerna? Dll-filerna måste ligga in bin-mappen. Bin-mappen måste ligga i roten av applikationen Jag har bara en dll-fil i rotens bin-mapp. Den som har samma namn som det översta namespacet. Ska det skapas en dll-fil för varje under-namespace som skapas (underkatalog)? Hm... Du vet väl att den närmaste mappen som är en applikation är roten? ;) Dvs. att du din bin-mapp för underkatalogen måste ligga i just underkatalogen om underkatalogen är en applikation. Ok men om jag har förstått det rätt så ska detta fungera. Nej, det ska inte finnas någon över.under.dll Körde reflector och klass-strukturen ser rätt ut. Provade att ta bort min web.config i myPages/ Har hittat en lösning även om den är ganska ful. Kopierade hela bin-mappen från rot-applikationen till mypages/bin. >Har hittat en lösning även om den är ganska ful. Kopierade hela bin-mappen från rot-applikationen till mypages/bin. Felet du får (fick) berodde nog i a f på att du sätter autenticeringssätt en gång till. Du har redan gjort en gång för roten och gjorde det igen för underkatalogen. Längre ned i strukturen anger man bara, vilka som får eller inte får tillgång till den katalogen.Köra asp.net i undermappar
Jag kör som vanligt asp.net i IIS roten. Men för att köra i en virtuell undermapp tex 127.0.0.1/highscore/index.aspx så får jag bara fel. jag satte hela den mappen till fulla
rättigheter för alla bara för att testa. Varför fungerar det inte???? Får bara följande fel
Description: An error occurred during the processing of a configuration file required to service this request. Please review the specific error details below and modify your configuration file appropriately.
Parser Error Message: It is an error to use a section registered as allowDefinition='MachineToApplication' beyond application level. This error can be caused by a virtual directory not being configured as an application in IIS.
Då återställs det mesta vanliga problem och rättas upp. Är det inte en virtuell katalog och du vill att det skall vara det, välj properties på mappen via mmc och klicka till på "skapa" där det står tillämpningsnamn. Då blir den virtuell automatiskt.Sv:Köra asp.net i undermappar
Parser Error Message: Could not load type 'yif.myPages.login'.
Får alltid detta felet när jag ska ladda .aspx-filer som ligger i undermappar i min applikation.
/JonSv: Köra asp.net i undermappar
Sv:Köra asp.net i undermappar
Sv: Köra asp.net i undermappar
Om du inte vill ha din bin-mapp i underkatalogen så ska underkatalogen inte vara någon applikationSv:Köra asp.net i undermappar
Övermappen är gjord till applikation i IIS
Undermappen är ej en applikation
Om mitt projekt heter projektet ska det bildas en projektet.dll-fil i bin-mappen i övermappen. Det ska även ligga en dll-fil som heter över.under.dll om jag har aspx-filer i min undermapp. Dvs de sätts ihop i samma assembly som ligger i övermappens bin.
Då ska det fungera att ha hur mycket undermappar med .aspx-filer i sitt projekt som helst.
Dock så skapas det ingen över.under.dll-fil när jag bygger mitt projekt. Har letat i inställningar för projektet men hittar inget som kan hjälpa mig.
Just nu är jag fast och måste välja mellan dessa felmeddelanden:
Parser Error Message: It is an error to use a section registered as allowDefinition='MachineToApplication' beyond application level. This error can be caused by a virtual directory not being configured as an application in IIS.
eller:
Parser Error Message: Could not load type 'yif.myPages.login'.
Det första när undermappen INTE är en applikation och det andra när den är det. Sv: Köra asp.net i undermappar
Asp.net jobbar så (om du inte ställer in något annat) att den laddar samtliga dll:er som ligger i bin-mappen. Sedan änr du anropar en sidan så ser den om din aspx-fil ska ärva någon klass. Om aspx-filern ska ärva någon klass så försöker den hitta den klass som står där.
Har du en klass som heter login i namespacet yif.myPages i din dll? Du kan kolla de genom att ladda hem verktyget reflectorSv:Köra asp.net i undermappar
<authentication mode="Forms">
<forms loginUrl="login.aspx"/>
</authentication>
<authorization>
<deny users="?" />
</authorization>
Och då är det inga problem att köra filer som ligger i myPages, den hittar alla klasser och sånt. Kan det vara så att underkatalogen MÅSTE vara gjord till en applikation om det ligger en web.config i den mappen?
Detta börjar snart bli tjatigt ja vet, men jag ger aldrig upp =).
Sv: Köra asp.net i undermappar
Sv:Köra asp.net i undermappar
Då är undermappen med andra ord en applikation? Om det är så stämmer det och allting är som det ska va :PSv: Köra asp.net i undermappar
Typ:
<code>
<?xml version="1.0" encoding="utf-8" ?>
<configuration>
<system.web>
<authorization>
<deny users="?" />
</authorization>
</system.web>
</code>
</configuration>