Hej >MFC (jag har bara arbetat med console applications) Det är just sånahär svar man inte vill ha. jag sa att jag var nybörjare den informationen du gav mig lade bara till några extra frågetecken i mitt huvud utan att alls ge någon nödvändig information. När du skriver c++.net så skriver du just för .net plattformen, c++.net är inte samma sak som ren c++. Eftersom att du skriver för .net plattformen så vill du antagligen inte blanda in något annat än rent .net mer än ifall du måste. Windows Forms (antog att du visste vad det var då du sa att du var rätt bra på vb.net) finns i .NET framework och är då ett klart bättre alternativ än att skriva för MFC. okok.. hittade det nu kan ju kontrollerna där sen innan enda skillnaden blir -> istället för . så jag tror nog jag klarar mig :) tack för hjälpen!Bra VC++.net tutorial
Jag har tänkt börja med C++.net jag kan vb6.0 och vb.net rätt så bra. Jag har även lärt mig lite c++ har läst igenom en bok med lite grunder (pekare o lite klasser).
Nu undrar jag om någon vet någon fin fin guide till te.x. MFC (jag har bara arbetat med console applications) eller grafik guider OpenGL eller directXSv: Bra VC++.net tutorial
Äh... hm... Om du kör Managed c++ (c++.net) så ska du väl ändå inte börja kladda med mfc igen? Du ska väl ändå använda .net framework och Windows Forms som finns där?Sv:Bra VC++.net tutorial
Du kan ju alltid förklara lite närme och jag kanske har skrivit i fel sektion.. jag tog denna för detta var den enda "sektionen" med .net och c++ i samma meningSv: Bra VC++.net tutorial
MFC står, om jag minns rätt, för Microsoft Foundation Classes. Det är för rent c++ när du jobbar i windows-miljö. Jag har inga större erfarenheter om det, men det råder delade meningar om just mfc, en del vill ha det, andra vill mörda det.Sv:Bra VC++.net tutorial