Hej, Kanske har du bara knappar, och ingen mer "avancerad" kontroll som genererar en _dopostback. Det är inte alla kontroller som har den. Hej,Ingen __doPostBack() när jag kikar i View Source
har ett formulär där jag vill kunna anropa __doPostBack-funktionen i formuläret. Har gjort det i andra formulär och det funkar bra. I det aktuella formuläret finns det dock ingen __doPostBack när jag kör View Source. Har kämfört med andra formulär där den synligen finns men hittar inga skillnader.
Ngn som har en idé om varför __doPostBack inte finns tillgängligt i vissa formulär?
Det är inga problem att välja saker, klicka OK osv i formuläret så en postback görs uppenbarligen men vart har __doPostBack tagit vägen?
/MagnusSv: Ingen __doPostBack() när jag kikar i View Source
Har du någon smart motivering till varför du anropar _dopostback, så kanske någon kan/vill hjälpa dig med alternativ ;)
/mickeSv:Ingen __doPostBack() när jag kikar i View Source
jag hittade lösningen själv, precis som du säger måste det finnas minst en kontroll med AutoPostBack = true. Jag vill dock inte ha det på min listbox så jag var tvungen att skapa en dummy listbox med AutoPostBack = true som jag sedan gömmer.
Bakgrunden till problemet är att jag har två listboxar som jag flyttar värden mellan genom att markera ett eller flera och klicka på en knapp, en postback görs och värdena flyttas från listbox A till listbox B. I Windows-världen är det vanligt att man dubbelklickar på ett värde för att flytta den til en annan lista, för <ASP: listboxar> finns dock inget sådant event.
Därför la jag till att vid klient-dubbelklick skulle __doPostBack anropas, så här:
<CODE>
ondblclick="__doPostBack('cmdAdd','')
</CODE>
Möjligt att det finns bättre lösningar men nu funkar det som jag vill.
/Magnus