Jag driver ett forum (vBulletin forum), och för att ha lite mera koll på vilka användare som ansöker och blir godkända så får dom fylla i ett externt forumlär, sen får jag eller min c/o-admin gå in och manuellt lägga till användaren i forum-admin-skalet om vi tycker att användaren ska få axx. Har du tänkt att programmet ska kommunicera med webbplatsen genom en web service, eller har du missuppfattat kategorin? Ja, det tror jag att jag vill :) <b>Kan man göra ett program som gör följande?:webservice?
Om användaren blir godkännd ska ett antal poster läggas till i db:n, samt ett mail skickas iväg.
Om användaren inte blir godkännd så skickas bara ett mail med uppgifter om varför den inte blev godkänd...
Nu till min fråga:
Kan man göra ett program som gör följande?:
- Kollar "våran" databas efter nya ansökningar.
- Visar ev. uppgifter om ny användare.
- Om vi vill lägga till anv., skicka in dessa uppgifter i en mysql databas som ligger på mitt webhotell
- Skickar lämpliga email
Förstår ni vad jag är ute efter?
Jag vill mao. ha ett program som sköter allt som vi får göra mauellt nu...Sv: webservice?
Varför lägger ni inte in användarna direkt när de registrerar sig, med status "icke godkänd", och gör ett gränssnitt där man kan se dessa och antingen godkänna eller ta bort dem?Sv:webservice?
Programmet ska iaf kommuniciera med mysql-databasen som ligger online.
Jag har funderat på att göra om "reg-sidan" så att allt matas in i databasen direkt, men jag tänkte att detta kunde vara en kul sak att lära sig mer om .net programmering på sammtidigt...Sv: webservice?
- Kollar "våran" databas efter nya ansökningar.
- Visar ev. uppgifter om ny användare.
- Om vi vill lägga till anv., skicka in dessa uppgifter i en mysql databas som ligger på mitt webhotell
- Skickar lämpliga email </b>
Ja, inga problem.
/Johan