Hur gör jag bäst för att returnera en collection med egna objekt från en WebMethod? Vad får du för fel, då? Dina webservices skall inte returnerar något som är unikt för .NET typ en collection, eftersom det är möjligt att en annan klient (typ Java) inte förstår vad en Collection är för något. Tack! Det var serializable som jag missat. hade försökt med ett par olika varianter med XmlSerializing, men inte gjort rätt. Detta var ju en enkel och smidig lösning!Returnera collection med egna objekt
Konkret: Har en WebMethod som heter ListGroups(). Från denna vill jag returnera en collection med GroupInfo-objekt. Objektet GroupInfo har två properties, Id och Name. Konstruktorn har inga parametrar.
Jag felet jag får tror jag beror på att mitt objekt inte serializas på rätt sätt.
Mvh // JohanSv: Returnera collection med egna objekt
För att det ska fungera så måste din klass stöda serialisering.Sv: Returnera collection med egna objekt
Därför bör du returnerar en Array av dina objekt istället.
Med det sagt så skall det räcka med att sätta attributet [Serilazible] på din class: GroupInfo. Och så skall det gå att returnerar denna array av objekt.
- MSv:Returnera collection med egna objekt
Tack för hjälpen.