Hej, Jag säger bara Och det är? Lite mer utförligt får du gärna vara :P Crystal reports har fått många utvecklar att vilja ta livet av sig... Datadynamics produkt Active Reports är mycket bättre än Crystal. AR finns även för .net Har använt Crystal Reports i min senaste applikation och måste säga att jag är ändå ganska nöjd (skäms nästan att säga det då jag vet hur många som inte gillar CR). Dock krävs det att man lär sig verktyget ganska bra för att få rapporterna som man vill. Tog dock ett tag innan jag fick till deployen men sen funkade allt klockrent. du behöver ingen viewer på klienten för crystalreports , den har en asp.net komponent som spottar ur sig html. Men alla rapporter behöver någon tjänst på servern? Jag TROR inte du behöver installera något på servern för ActiveReports, kolla http://www.datadynamics.com/. För WinForms-versionen ligger iaf hela rapportmotorn i assemblys som inte behöver registreras GAC:en.Hur fungerar Crystal Reports och/eller liknande verktyg?
Jag funderar på att använda Crystal Reports för att göra rapporter i ASP.NET. Behöver webbservern ha något speciellt då, eller kan man inkludera det som en referens i ett projekt?
Hur fungerar det, väldigt basic? Hur smidigt är det att göra nya rapporter, etc? Antar att varje klient behöver en viewer? Hur "tunn" är denna viewer, isåfall?
Någon länk till någon sida som förklarar detta mer utförligt tas tacksamt emot.
Tack så länge!Sv: Hur fungerar Crystal Reports och/eller liknande hjälpprogram?
Reporting Services!!!!!
/mickeSv:Hur fungerar Crystal Reports och/eller liknande hjälpprogram?
EDIT: Googlade lite, och det visar sig att man måste köra SQL-server för att använda sig av det. Stämmer det? Dessvärre är det då ointressant för mig, eftersom jag endast har ett webbhotell med ASP.NET-stöd.Sv: Hur fungerar Crystal Reports och/eller liknande verktyg?
/MSv: Hur fungerar Crystal Reports och/eller liknande verktyg?
Sv:Hur fungerar Crystal Reports och/eller liknande verktyg?
Sv: Hur fungerar Crystal Reports och/eller liknande verktyg?
som redan påpekats så kan det vara knöligt att få deployen att fungera, annars är det inga problem alls..
CR klarar det mesta i rapportväg , det som är sugigast är deras scriptspråk och att editorn är ganska knölig och grötig..
men när man väl vant sig så är det bara att tuta o köra..
//RogerSv: Hur fungerar Crystal Reports och/eller liknande verktyg?
Som sagt har jag bara tillgång till ett webbhotell med stöd för ASP.NET.Sv:Hur fungerar Crystal Reports och/eller liknande verktyg?
/Johan