Hej, Ingen som vet? Funkar det verkligen då du gör en refresh manuellt?? D v s trycker på F5 i IE? Jo, det verkar funka. Jag gjorde om det. Automatiskt göra om sökning
En kanske missvisande rubrik, men jag kom inte på något bättre.
På en sida skall man registrera en burk, som innehåller en kemikalie. För att välja vilken kemikalie burken innehåller, söker man först efter den och sedan fyller man i info om burken, därefter sparar man.
Men innan man sparat kan man välja att editera en kemikalie. I sökresultatet klickar man på en "editlänk", viket innebär att man byter sida. När man ändrat och sparat kemikalien vill man ju komma tillbaks till sidan där man registrerar burken, <b>med samma sökresultat som innan</b>.
Jag provade att helt enkelt göra:
Go back to registration page
Men då får man ju upp "Warning: Page has expired..." och man måste göra refresh för att visa sökresultatet.
Kan man automatiskt göra refresh på något sätt så att användaren slipper det?
Eller finns något bättre alternativ`?
/JockeSv: Automatiskt göra om sökning
Jag läste någonstans att man kan sätta method="get" så ska det funka.
Men då händer ingenting när jag försöker submitta sidan.
Funkar inte GET i ASP.NET??
/JockeSv:Automatiskt göra om sökning
Jag skulle i vilket fall som helst löst problemet genom att du pekar om sida två (editera kemikalie) från server side istället för med ett javascript.
<code>
Response.Redirect( "TheStartPage.aspx")
</code>
Eventuella variabler mellan sidorna kan du ju koppla på med hjälp av querystring eller hur du nu har löst det i din befintliga lösning.
Get i asp.net funkar men alla fält som finns i ett asp.net web form (Form1) skickas med POST vilket gör att all data försvinner.
//Mikael SandSv: Automatiskt göra om sökning
Problemet är att editera en kemikalie är bara en av flera olika saker man kan göra från den sidan. Man kan alltså lämna sidan för att göra lite olika saker och det blir VÄLDIGT många variablar/parametrar att hålla reda på och sen göra olika saker beroende på vilka som fins och vad dom innehåller.
Jag hade hoppats på att man bara kunde refresha sidan och spara massa jobb?
/JockeSv:Automatiskt göra om sökning
Öppnar sidan som en popup istället. Då funkar det i alla fall när man trycker t ex "Cancel", stänger bara fönstret.
Sparar jag, stänger och laddar om(med top.location.reload();) "föräldra-fönstret" får man upp rutan om man vill göra "Retry" eller"Cancel".
Det är bättre än att få en felsida med "Warning page has expired"
Jag nöjer mig så.
/Jocke