Går det att göra koden till en ASP.NET-sida oläsbar? Typ "kompilera" sidan. Vad har man dotfuscator till? Lägg koden i code-behind, och distribuera bara aspx-filerna och dll:erna. Nu är jag som sagt ny på det här, men brukar det vara några problem att använda dll:er på webbhotell? Jo, det var problem i asp 3.0. I asp.net behövs ingen registrering så dll:er kan användas hur som helst :) Jag kan ju svara på den andra frågan eftersom du redan har fått svar på den första. Och då jag kan lägga till att du bara får med dotfuscator med vs.net, kör du sdk så får du klara dig utan ;) ... isåfall kan jag ytterligare tillägga att den som följer med är en light-variant... den riktiga är den som man bör ha om man är seriös och verkligen vill obfuscatea (heter det så på svenska?)... ;-)Göra en ASP.NET-sida oläsbar
Jag är helt ny på ASP.NET...
ThomasSv: Göra en ASP.NET-sida oläsbar
Sv:Göra en ASP.NET-sida oläsbar
ThomasSv: Göra en ASP.NET-sida oläsbar
Sv: Göra en ASP.NET-sida oläsbar
Dotfuscator är ett medföljande obfuscation verktyg som gör koden svårläslig ifall man skulle reverse-enginera (heter det så på svenska?) koden från dll-erna med hjälp av något fint verktyg, tex Reflector.
Så ifall du verkligen vill att kunderna inte skall se din kod får du använda något sågant verktyg.
/MSv:Göra en ASP.NET-sida oläsbar
Sv: Göra en ASP.NET-sida oläsbar
/M