Hej hmm, *kollar den öppnar rätt men tar news.ascx body background=bild. Menar du att du har en egen body-tagg i kontrollen? Det fungerar ju inte, eftersom den ligger i body-taggen för sidan. Hejdu... UserControl Page.LoadControl öppna i placeholder?
har en defaultsida som ska ta emot Page querystring. Sidan är centrerad med Table 800 x 600 och allt ska öppanas i en utlagd PlaceHolder
Sen kör jag LoadControl, funkar Men
jag vill ju att den nya ascx sidan ska öppnas ENBART i min utlagda placeholder på Defaultsidan??
myControl = CType((LoadControl("news.ascx")), Control)
PlaceHolder.Controls.Add(myControl)Sv:UserControl Page.LoadControl öppna i placeholder?
Jag är även lite osäker på detta med <form> taggen i dessa ascx filer, just nu har jag tagit bort denna på min news.ascx o då funkar det men kommer detta att ställa till bekymmer längre fram? Sv: UserControl Page.LoadControl öppna i placeholder?
Kontrollen ska inte heller ha något eget formulär. Du kan aldrig ha ett formulär i ett annat.Sv: UserControl Page.LoadControl öppna i placeholder?
Kolla hur koden blir som genereas, med "view soruce"... Då ser du strax vad du har jort för fel i kontrollen.
/M