Hej och ursäkta för lite nybörjarfrågor, Hej, Tack Johan, Bara för att vara helt säker på vad du menar:komma åt variabler satta i asp
en sida som jag jobbar på nu är utvecklad i klassisk Asp. När en användare loggar in sätts diverse variabler (bland annat en som säger att användaren är inloggad). När jag ska vidareutveckla denna sida vill jag helt göra det i .Net och mitt problem blir då att sidan jag gör ska ha olika utseende beroende på om användaren är inloggad eller inte. Jag skulle alltså behöva ha tillgång till en variabel i min .Net kod som är satt på en asp sida.
Hur skulle ni rekommendera att jag går till väga?
Tack på förhand
/StefanSv: komma åt variabler satta i asp
Antigen köra cookies då når du dem från både ASP och ASP ,Net sidorna.
Eller om du sätter dem i sessions måste du bygga något som ser till så ASP .Net får tag i dessa världen,
ex en sida som skriver dem till hidden fält i ett form som sedan läser in dem och även sätter dem för ASP .Net, eller mellanlagra i cookies etc...
Detta är alltid ett problem, och säkerheten är väldigt vikti att ta hänsyn till här.
Mvh JohanSv:komma åt variabler satta i asp
jag hade hoppats på en magisk lösning men jag får gå den vägen som du föreslår.Sv:komma åt variabler satta i asp
Om jag har en gammal asp-applikation och lägger till en sida som är en asp.net sida till samma applikation/site i iis, då kommer dessa inte att accessas som som samma session och kan inte komma åt varandras sessions-variabler. Är det rätt uppfattat?