Försöker att få in en ImageButton i min Datagrid men lyckas inte med att få den att visas upp när programmet körs. Datagriden syns innehållande de två kolumner som är bundna. Vidare visas även templatekolumnen med ett 20px tomt område men dock inte knappen. Hej, Nej, det är bara ett tomt utrymme tyvärr. En vanlig knapp syntes inte heller, vilket den borde göra, så jag blev lite misstänksam och hittade felet. Hej,ImageButton i Datagrid
Jag har provat olika sätt att skriva in sökvägen till bilden i ImageUrl men inte lyckats något vidare med det heller. Min kod för datagriden syns nedan:
<code>
<asp:DataGrid id="DataGrid1" runat="server" AutoGenerateColumns="False">
<Columns>
<asp:BoundColumn DataField="Rubrik" HeaderText="Rubrik"></asp:BoundColumn>
<asp:BoundColumn DataField="Information" HeaderText="Information"></asp:BoundColumn>
<asp:TemplateColumn>
<HeaderStyle Width="20px"></HeaderStyle>
<ItemTemplate>
<asp:ImageButton Visible=True ImageAlign="Middle"
ImageUrl="file:///C:\Inetpub\wwwroot\ComWork\images\Cancel_Info.gif"
OnClick=ImageButton_Click></asp:ImageButton>
</ItemTemplate>
</asp:TemplateColumn>
</Columns>
</asp:DataGrid>
</code>Sv: ImageButton i Datagrid
Får du inte "bild kan inte hittas" eller liknande? låter skumt att ingenting visas där bilden ska vara.
/mSv:ImageButton i Datagrid
Om jag drar en imageButton från verktygslådan till sidan så syns den och allt verkar fungera som det ska. Men i datagriden funkar det ej.Sv:ImageButton i Datagrid
Det är bra att skriva in <code>runat=server</code> med... då fungerar allt bättre.
Tack för hjälpenSv: ImageButton i Datagrid
Tänk att man missade det, alla web controller måste ju ha det. ;-)
/m