Hej, Att plocka bort filerna är inte så svårt. Gå in i felsäkert läge och radera. Se till att rensa registret med. Kontrollera dock vilka processer som använder filerna. Att du inte kan plocka bort dessa är pga att de körs. Tycker att det är lite skumt att de kommer tillbaka. Har du något bra tips på hur man kan kontrollera vilken process det är som använder dem? Något tips på en bra registerrensare (är ändå i behov av en sådan). För att se det är bara att titta i aktivitetshanteraren vilka "skumma" processer som körs (om du dödar den rätta processen kan du radera filerna). Registerrensare vet jag inte, skulle nog inte våga mig på en sådan. Brukar radera manuellt, men det är svårt att ge rekommendationer där. Jag har givetvis letat efter skumma processer, men när jag stänger av den jag tror det kan vara startar den bara om sig själv. Flera processer agerar likadant. Det hela slutade iallafall med en ominstallation. Har dock fortfarande problem med STS och utchecklning (skapning) av nya projekt.ASP.NET-webbserverproblem
Jag kör (eller försöker köra) en Windows 2003 Server med SharePoint Services 2.0 och ASP.NET. Jag har installerat SQL Server 2005 Juni CTP och kört SharePoint mot det. Jag har också försökt installera Team Foundation Server några gånger, men det har aldrig kommit in ordentligt. Mitt problem var att när jag försökte skapa ett projekt, försökte SourceSafe direkt Checka ut alla projektfiler. Om man kollade på "Change Source Control" stod det "STS-based locking" på filerna. Jag kunde dock inte checka ut dem (fick något felmeddelande om att filerna antingen låg på en Read-Only-disk, eller att Administratören hade låst dem). Jag bestämde mig därför för att avinstallera hela kalaset och börja om från början. Jag tog därmed bort SQL Server 2005, Sharepoint Services 2..0 och IIS. Så långt allt väl. Men när jag sedan försöker installera IIS igen, får jag felkoden 0x17 och installationen avbryts. Jag trodde därför att det låg kvar gamla filer, och mycket riktigt verkar mappen "web server extensions" ligga kvar. Du har förmodligen redan gissat att den inte går att ta bort manuellt. Däremot kan man ta bort filer i den. Där ligger bland and owsadm.exe, och ett helt gäng DLL-filer som jag gissar har med STS eller FPSE att göra. När jag tar bort dessa filer återskapas de direkt av någon tjänst/process. Jag gissar att installationen misslyckas för att dessa filer ligger kvar... någon som har några idéer? Jag vill i det längsta undvika ominstallation.Sv: ASP.NET-webbserverproblem
Sv:ASP.NET-webbserverproblem
Sv: ASP.NET-webbserverproblem
Sv:ASP.NET-webbserverproblem
Det jag i grund och botten vill göra är att installera IIS, kunna köra webbprojekt via den och samtidigt ha Sharepoint på den. SourceControl kan jag ha på klienten i form av VSS, men där jag lagrar VSS-databasen på servern. Ponera att jag har lyckats installera IIS; vad krävs för att jag ska kunna köra WSS och samtidigt kunna ha samma funktionalitet som i FPSE? Vad jag förstår är WSS bland mycket annat en ersättning för FPSE, därmed mina STS-based locking problem?Sv: ASP.NET-webbserverproblem