Hej! du kommer åt det fönstret som öppnade dej så här: Okej, tack! Hur skulle det skriptet kunna veta var dess producerade kod kommer att öppnas? nej det finns inget enkelt sätt att göra.Komma åt "förälder"-fönstret
Jag håller på med en webbapplikation i ASP.NET 2.0. Där har jag ett webformulär och från det formuläret öppnar jag ett annat fönster med hjälp av JavaScript (OnClientClick="JavaScript:window.open(...);
Problemet är nu att jag från det lilla fönstret jag öppnade vill komma åt och kunna ladda om det förstnämnade webbformuläret eftersom jag i det lilla fönstret lagt till en post i en tabell i databasen vars innehåll visas i en lista i det förstnämnda formuläret, den listan ska alltså laddas om.
Tack på förhand!
mvh Per LjungSv: Komma åt "förälder"-fönstret
window.opener.nåntingFiffigtHär();
(där window.opener motsvarar window objektet i "förälder" fönstret om jag inte minns helt fel)
Sv:Komma åt "förälder"-fönstret
Men finns det något sätt att i vb-koden, som ligger bakom formuläret, göra denna operation utan att använda JavaScript. Jag skulle vilja kunna anropa vb-metoderna som finns i "föräldrer"-formuläret? Går det att göra?
// PerSv: Komma åt "förälder"-fönstret
Sv:Komma åt "förälder"-fönstret
du får skapa en js funktion som postar föräldersidan isf.
Vafr vill du göra det? finns kanske en annan lösning...