Hej Hej, Tack för länken. Ja du kan ha ett vanligt formulär på sidomenyn, om du nu inte behöver använda ett server formulär? Jag behöver server-formuläret på båda. Du kan du bara använda ett formulär om du måste ha båda som server formulär.mer än ett form på en sida
Jag inkluderar två sidor med placeholders i min huvussida, en för innehållet och en för en sida till höger.
I den högra sidan har jag ett inloggningsscript, och innehållet ändras efter quertystringen, jag har en form på min huvudsida som är runt båda dessa placeholders.
Problemet är att när jag använder ett forumulär på både innehållet och sidomenyn så påverkar dessa varrandra, iom att loginscriptet följer med på alla sidor och så vill jag helst ha det. Tyvärr kan man ju inte ha 2 form's på samma sida. Finns det någon vis jag kan lösa detta utan att ta bort "sidomenyn" från de sidor som använder sig av en form?
Tack på förhandSv: mer än ett form på en sida
detta kanske kan vara något för dig?
http://aspalliance.com/articleViewer.aspx?aId=132&pId=
Annars så är det så att du kan ha flera formulär på en sida. Dock kan
bara ett forumlär vara ett "server formulär" (runat="sever").Sv:mer än ett form på en sida
Kan jag sätta en HTML form på "sidomenyn" och detta problem är löst?
Tänker jag fel nu?
Edit:
Den där länken du gav mig, det var ju bara något namespace man kunde köpa? Inget jag direkt vill lägga ut pengar på.Sv: mer än ett form på en sida
Kom ihåg att du inte kan nästla formulär. Alltså är följande inte giltigt:
<code>
<form runat="server">
...
<form action="...">
...
</form>
...
</form>
</code>
Däremot kan du göra så här:
<code>
<form runat="server">
...
</form>
<form action="...">
...
</form>
</code>Sv:mer än ett form på en sida
Fast dessa formulär påverkar kanske inte varrandra om de har olika id'n på alla fält?Sv: mer än ett form på en sida
I ASP.NET 1.1 kan man bara ha ett server formulär, men i ASP.NET 2.0 så kommer
man att kunna ha flera server formulär.